CURSOR 9 Bussen

Topprestaties en brandstofzuinigheid
Maximale koppel beschikbaar bij laag toerental
Exclusieve SCR-only ATS-oplossing
DPF onderhoud tot 450.000 km


228 - 294 kW
Euro  VI E



Cursor 9-motoren zijn verkrijgbaar in zowel diesel- als CNG-versies, die voldoen aan de Euro VI Step E-normen, met vermogens van 300 tot 400 pk.

Cursor 9-motoren onderscheiden zich door hun uitstekende prestaties in combinatie met een beperkt brandstofverbruik. De elektronisch geregelde turbocompressor met variabele geometrie (EVGT) maakt de ontwikkeling van een maximumkoppel tot 1.700 Nm mogelijk bij slechts 1.200 tpm (Cursor 9 diesel). Koppelbeschikbaarheid over een breed toerentalbereik garandeert maximale flexibiliteit en brandstofefficiëntie voor alle Cursor 9-wegtoepassingen.

De centrifugale blow-by-systemen en de elektronische uitlaatklep op Euro VI Step E-motoren verhogen het motorremvermogen tot 30% - met als gevolg een vermindering van de slijtage van de remblokken en de onderhoudskosten. De geïntegreerde Common Rail in de cilinderkop vermindert het motorgeluid met 1 dBA in vergelijking met de elektronische unit-injectoren die zijn toegepast in Euro V-motoren.

De 6-cilinder en 8,7 liter Cursor 9-motoren zijn ook verkrijgbaar in aardgasuitvoering.

Alle Cursor-motoren kunnen worden aangepast met een uitgebreide selectie optionele functies, waaronder het oliecarter.

Certification
No. of cylinders / valves:
Injection System:
Aspiration:
Displacement [liters]:
Bore per stroke [mm]:
Max Power [kW] @ rpm:
Max Torque [Nm] @ rpm:

Cursor 9

228 kW

Euro VI E
6L / 4
ECR
WG / e-VGT
8.7
117x135
228@2200
1300@1100

Cursor 9

251 kW
Euro VI E
6L / 4
ECR
WG / e-VGT

8.7

117x135
251@2200
1400@1100

Cursor 9

265 kW
Euro VI E
6L / 4
ECR
WG / e-VGT
8.7
117x135
265@2200
1650@1200
arrow_drop_up arrow_drop_down